Svinndal Bygdekvinnelag

Lyst å være med i et lag der vi har fokus på bygda vår og innbyggerne her? Vi tar vare på tradisjoner, men er også med på å skape nye. Kunnskap blir ivaretatt og gitt videre i store mon! Et felleskap for alle damer i alle aldere! VELKOMMEN TIL OSS!

På et årsmøte i Svinndal Bondelag oppfordret Olga Bjoner kvinnene til å samle seg i et kvinnelag. 12 kvinner tegnet seg. En ivrig pådriver for disse kvinnene var Petter Aspjøt. Svinndal Bondekvinnelag startet sin virksomhet 18.april 1925.....

Hele historien kan du lese under fanen "Vår Historie"

Ja slik startet vår historie! Vi kan stolt vise til MANGE år med jobb for vår bygd og menneskene der!

Bygdekvinnelaget har til formål å samle kvinner som ser betydningen av aktive bygdemiljø og primærnæringen.

Vi er en partipolitisk nøytral organisasjon som skal ivareta kvinners, og bygdefolkets, kulturelle, sosiale og økonomiske interesser.

Vi bygger på likeverd, demokrati og kristen kulturarv.

Organisasjonen sine prioriterte oppgaver er nedfeldt i politisk plattform, budsjett, strategidokument og arbeidsplan.

Har du lyst til å bli medlem hos oss? Det har vi satt veldig pris på!!!

Vi i Svinndal Bygdekvinnelag trenger deg som ønsker at vår fine bygd skal forbli like flott!

Vi treffes, har det sosialt. Inviterer til ulike foredrag. Holder kurs, bl.a Lefsekurs. Har Vevstue der flittige hender er glad for å lære deg vevkunsten!

Vi er på turer. Vi er veldig åpne på nye temaer og/eller kurs som du kunne tenke deg!

Vi bidrar til å holde vår bygd levende og at "gammel" kunnskap forblir i generasjonene fremover!

Så hjertlig velkommen skal DU være!!

Se vår flotte hjemmeside for masse info om lager vårt.

Fritidsaktiviteter

Målgrupper
Jente/Kvinne

Stikkord